Facebook obiecuje, że nie zostanie wpływał na wynik wyborów w USA

Facebook obiecuje, iż nie będzie wpływał w wynik wyborów w USA

Donald Trump to miliarder, który najprawdopodobniej powalczy wraz z kandydatem Demokrtatów o taboret prezydenta w zbliżających się wyborach w USA z kandydatem Demokratów. Mark Zuckerberg nie jest jego fanem, czego zresztą nie tai. Możliwe, że dlatego jego podwładni zastanawiali się czy ich firma weźmie na mojej dziurki odpowiedzialność za to, żeby nie dopuścić do wygrania wyborów przez Trumpa.

Co tydzień Facebook aranżuje sesję pytań i riposty, w której uczestniczą pracownicy i Zuckerberg. Szef Facebooka dostaje te, które zostaną wyłonione w wewnętrznej ankiecie. Portal Gizmodo dotarł do odwiedzenia listy pytań w pierwszej chwili marca. Jedno z nich dotyczyło ewentualnego wpływu portalu społecznościowego na wynik wyborów. Business Insider poprosił o komentarz przedstawiciela Facebooka.

Głosowanie w wyborach to podstawowa wartość demokracji, wierzymy, że tym, co możemy sprawić dla społeczności jest popieranie udziału obywateli w typach. Zachęcamy wszystkich kandydatów, wszystkie grupy i wyborców, aby wykorzystywali naszą platformę do odwiedzenia dzielenia się swoimi opiniami dotyczącymi wyborów i brania udziału w bieżącej dysputy. Jako firma jesteśmy neutralni, nigdy nie użyliśmy ani nie zamierzamy używać własnych produktów do tego, by w jakikolwiek sposób wpływać na to, jak osoby głosują.

Sam fakt, że taki wątek się pojawił, a Facebook zdecydował się go skomentować (choć ustami anonimowego przedstawiciela) dowodzi, jak potężnym narzędziem stała się portal społecznościowy. Warto przypomnieć, że firma została w przeszłości zrugana za próby manipulowania treściami, które wyświetlały się w newsfeedzie odbiorców.

W ramach eksperymentu w 2012 r. analitycy danych Facebooka usuwali wszystkie pozytywne lub negatywne komentarze, jakie przez tydzień wyświetlały się w newsfeedzie nieomal 700 tys. użytkowników. Facebook chciał przekonać się, bądź zmieni to ich sampoczucie. Owszem – zmieniło. Użytkownicy ocenili, że Facebook posunął się zdecydowanie za w oddali. Społeczność uznała, że spółka powinna poprosić ich o pozwolenie na przeprowadzenie takich testów. Koncern uderzył się w pierś, przeprosił jak i również przyznał, że popełnił niedobór nieinformując społeczności o tymże dlaczego i po co to robi, an pomiar powinien być przeprowadzony przy innej formie.

Tagi: facebook social media Mark Zuckerberg decyzje USA Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij po link „Zgłoś Facebookowi” tuż przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się którego adres to https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Trzeba czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia kategorię po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilku pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie

Były prezes GetBack przekaże KNF listę potencjalnych inwestorów