Najlepsze i najgorsze franczyzy do kupienia w 2020 roku

Category: Istnieje Kilka
17 lutego 2021

W tym przewodniku:

Marcowe badanie przeprowadzone przez FranConnect wykazało, że 66% franczyzodawców aktywnie promowało sprzedaż nowych franczyz. Ta priorytetyzacja sprzedaży franczyzowej pojawiła się w czasie, gdy epidemia koronawirusa powodowała masowe blokady w całych Stanach Zjednoczonych – co wskazuje, że marki te nadal planowały wzrost w 2020 roku.

Ciekawe odkrycie z tego raportu: rozbieżność między branżami. Prawie 90% marek usług biznesowych i mieszkaniowych nadal przyciągało nowych franczyzobiorców. Jednak w przypadku restauracji sytuacja była odwrotna: 75% marek gastronomicznychwstrzymywałowszelkie wysiłki na rzecz sprzedaży franczyzowej.

Ten kontrastowy wzrost franczyzy w różnych branżach jest doskonałym przykładem tego, jak koronawirus wpłynął na różne sektory biznesowe. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który chce kupić franczyzę, powinieneś wziąć pod uwagę zarówno obecne, jak i długoterminowe skutki COVID-19.

Poniżej znajdują się jedne z najlepszych i najgorszych franczyz do kupienia w 2020 roku w oparciu o branżę.

Najlepsze franczyzy do kupienia w 2020 roku

Kupno franczyzy to świetny sposób na ominięcie wielu problemów związanych z rozpoczęciem nowej działalności. Zamiast budować markę, możesz skorzystać z marketingowego zabezpieczenia franczyzodawcy. Zamiast martwić się o procedury i systemy, uzyskasz dostęp do szkoleń i procesów, które zostały przetestowane w innych franczyzach.

Możesz zmniejszyć ryzyko, podążając ścieżką franczyzy ze swoim startupem, zwiększając swoje prawdopodobieństwo sukcesu, stając się franczyzobiorcą marki w rozwijającej się branży.

Poniżej znajduje się kilka branż, które warto rozważyć przy zakupie franczyzy w 2020 roku.

Komercyjne usługi sprzątaniaOczekuje się, że warta 117 miliardów dolarów komercyjna branża sprzątająca w USA będzie jednym z największych darczyńców finansowych w wyniku epidemii koronawirusa. Podczas gdy niektóre komercyjne firmy sprzątające odnotowały spadek zatrudnienia podczas pandemii, gdy mniej ludzi uczęszczało do szkół, biur lub przestrzeni publicznych, nacisk na higienę i czystość prawdopodobnie przyniesie wiele kontraktów.

Rozpoczęcie komercyjnej firmy sprzątającej to biznes o niskim ryzyku. Wymaga niewielkich inwestycji początkowych, a długoterminowa prognoza ekspertów branżowych to trend wzrostu o 5,4% rocznie do 2025 r.

W przeciwieństwie do usług sprzątania mieszkań, usługi komercyjne zapewniają większą stabilność i dłuższe umowy. Poniżej znajdują się niektóre z komercyjnych franczyzy sprzątających, które warto rozważyć w 2020 roku.

  • JAN-PRO: Jako jedna z najszybciej rozwijających się komercyjnych firm sprzątających na świecie, JAN-PRO ma 10 000 franczyz w 8 krajach. Zostanie franczyzobiorcą JAN-PRO zapewnia dostęp do sprawdzonego modelu biznesowego, rygorystycznych szkoleń i rozpoznawalności marki. Początkowy kapitał potrzebny do zakupu franczyzy JAN-PRO to tylko 1000 USD, a szacunkowa inwestycja na rozpoczęcie działalności wynosi od 5000 do 60 000 USD.
  • Kombinezon: reklamowany jako komercyjne rozwiązanie do czyszczenia oparte na zdrowiu, kombinezon może być jedną z bardziej ekscytujących możliwości franczyzy sprzątania. Firma koncentruje się na przyjaznych dla środowiska rozwiązaniach czyszczących, które są obszarem wiedzy, który może przyciągnąć pożądane kontrakty medyczne. Firma Coverall została założona 35 lat temu i od tego czasu uruchomiła ponad 8 000 franczyz. Opłata franczyzowa dla firmy Coverall wynosi 10 000 USD, ale obejmuje kompleksowe szkolenie – nie tylko w zakresie sprzątania, ale także operacji biznesowych. Opłata obejmuje również sprzęt, oprogramowanie do pobierania, rozwiązania do obsługi klienta oraz regionalne centrum pomocy.Vanguard Cleaning Systems: Założona ponad 35 lat temu, Vanguard Cleaning Systems to kolejna popularna i renomowana komercyjna franczyza sprzątająca. Koncentrują się głównie na biurach handlowych i byli znani ze współpracy z takimi firmami jak Amazon i Toyota. Oferują możliwości franczyzy jednostkowej i głównej oraz koncentrują się na zapewnieniu spersonalizowanej obsługi zarówno swoim klientom, jak i franczyzobiorcom. Opłata franczyzy wynosi 8 000 USD, a początkowa inwestycja w rozpoczęcie działalności firmy Vanguard Cleaning Systems waha się od 8 000 do 40 000 USD.Usługi kurierskie i lokalneKonsumenci w Stanach Zjednoczonych zaczęli polegać na usługach dostawczych podczas pandemii koronawirusa. Bezkontaktowe rozwiązania w zakresie dostaw żywności, takie jak Uber Eats i Instacart, zapewniły ludziom wyżywienie podczas realizacji zamówień obejmujących cały stan. Przedsiębiorcy mają nie tylko możliwości dołączenia do tych modnych aplikacji do dostarczania, ale możesz także zainwestować we własną firmę kurierską poprzez franchising.

    Badania rynku sugerują stały wzrost o 5% rok do roku dla lokalnej branży dostaw i kurierów do 2023 roku. Ponieważ dbający o zdrowie konsumenci będą prawdopodobnie nadal korzystać z usług dostawy i zamówień online przez kilka następnych miesięcy, nie ma lepszego czasu na rozpoczęcie Twoja firma kurierska.

    Poniżej znajdują się 2 popularne opcje franczyzy dla przedsiębiorców zainteresowanych dołączeniem do branży kurierskiej i lokalnej branży dostawczej.

    • Sklep UPS :UPS jest znany ze swojej spedycji i logistyki, ale w rzeczywistości możesz otworzyć stacjonarny sklep UPS, który świadczy usługi wysyłkowe, marketingowe i drukarskie lokalnym konsumentom.Entrepreneur Magazineplasuje The UPS Store jako 5.najlepszą franczyzę na swojej liście Franchise 500 na rok 2020, za potęgami takimi jak Dunkin ’, McDonald’s i Taco Bell. Potencjalni franczyzobiorcy potrzebują 60 000 USD w płynnych aktywach, aby otworzyć sklep i mogą spodziewać się, że koszty franczyzy wahają się od 75 000 USD do 470 000 USD w zależności od rodzaju sklepu franczyzowego (tradycyjna lokalizacja, wiejska, „store-in-store).

    • Partner Amazon Delivery Service: Amazon był jedną z niewielu firm, które odnotowały wzrost biznesu z powodu pandemii koronawirusa. Aby nadążyć za popytem, ​​Amazon aktywnie poszukuje przedsiębiorców, którzy zostaliby partnerami Amazon Delivery Service – zasadniczo franczyzą dostawczą w ramach Amazon Logistics. Aby zostać DSP, potrzebujesz 30 000 USD w płynnych aktywach i możesz spodziewać się kosztów około 10 000 USD. Amazon starannie aplikuje do weterynarzy, poszukując ludzi nie tylko zorientowanych na biznes, ale także świetnych liderów. Na dużą skalę będziesz musiał nadzorować zespół 100 pracowników i od 10 do 40 samochodów dostawczych. Amazon szacuje potencjalny zysk dla franczyzobiorców na 75 000–300 000 USD dla tych, którzy mają ponad 20 samochodów dostawczych.Usługi telezdrowiaCała branża telepracy odnotowała wzrost gospodarczy z powodu pandemii koronawirusa. Firmy szukają rozwiązań cyfrowych, które umożliwią pracownikom pracę z domu, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa.

      Pod parasolem telepracy znajdziesz branżę telezdrowia: firmy, które wykorzystują technologię do dystrybucji usług i informacji zdrowotnych. Niedawny raportCNBCdotyczący telezdrowia sugeruje ogromny boom telezdrowia, jakiego nie można było przewidzieć przed COVID-19. Analityk w raporcie spodziewa się, że telezdrowie będzie obsługiwać ponad 1 miliard interakcji w służbie zdrowia tylko w tym roku.

      Chociaż możesz chcieć wydobyć gorączkę złota telezdrowia, twoje wybory franczyzowe są ograniczone. Większość firm telemedycznych to start-upy z bardzo niewielkim udziałem marki lub udziału w rynku. Jeśli chcesz iść drogą franczyzy w telemedycynie, naprawdę masz jedną opcję: GoTelecare.

      • GoTelecare :Podczas gdy wiele start-upów telemedycznych pracuje bezpośrednio z konsumentami, GoTelecare buduje model biznesowy franczyzy dla przestrzeni telezdrowia. GoTelecare stworzył najnowocześniejsze rozwiązania programowe dla telezdrowia i zasadniczo udziela licencji na te rozwiązania przedsiębiorcom w formie franczyzy. Masz do wyboru 2 główne rozwiązania telezdrowia: telemedycyna lub rozliczenia medyczne. GoTelecare reklamuje się jako „operacja bez bólu głowy, ponieważ zajmuje się każdym aspektem biznesowym po pozyskaniu klienta. Celem franczyzobiorcy jest pozyskiwanie klientów i obsługa drobnych klientów, a zespół GoTelecare zarządza szkoleniami, obsługą klienta, rozliczeniami i nie tylko. Aby zostać franczyzobiorcą GoTelecare, potrzebujesz 100 000 $ płynnego kapitału i powinieneś spodziewać się początkowej inwestycji w wysokości 60 000 $.Najgorsze franczyzy do kupienia w 2020 roku

        Oprócz zrozumienia najbardziej korzystnych branż i franczyz w 2020 roku, powinieneś także wiedzieć, których unikać. Koronawirus poważnie wpłynął na wiele firm i branż w całym kraju. Wymienione poniżej franczyzy i sektory biznesowe były jednymi z najbardziej dotkniętych przez COVID-19 i związane z nim zmieniające się trendy konsumenckie, których spodziewamy się po zakończeniu pandemii.

        Usługi gastronomiczne i restauracjeBranża gastronomiczna jest jedną z wiodących kategorii franczyzowych w kraju, ale ze względu na ograniczenia i przeszkody nałożone na restauracje podczas pandemii koronawirusa jest obecnie jedną z najbardziej ryzykownych branż, w które można inwestować.

        Zarówno sieci fast foodów, kawiarnie, jak i sklepy z koktajlami odnotowują gwałtowny spadek sprzedaży dzięki osobom pozostającym w domu, a ich zyski maleją dzięki korzystaniu z rozwiązań dostawczych innych firm.

        Niedawno franczyzobiorca prowadzący 49 IHOP musiał ogłosić upadłość, powołując się na zamknięte jadalnie z powodu niemożności spłaty zadłużenia lub kontynuowania działalności w swoich lokalizacjach. Istnieją niezliczone historie o franczyzach gastronomicznych, które kończą się spadkiem sprzedaży z powodu COVID-19, a pandemia zwiększyła również napięcie w relacjach między operatorem a franczyzodawcą.

        Kiedy prowadzisz franczyzę, zazwyczaj jesteś ograniczony do pewnych działań podyktowanych przez firmę macierzystą. Kiedy ty i inni franczyzobiorcy nie zgadzacie się z wyborami dokonanymi ponad twoją głową, może to być bardzo frustrujące. Ten scenariusz rozgrywał się wiele razy – a ze względu na wyjątkową presję wywieraną na franczyzę gastronomiczną podczas pandemii spory te się teraz kipią.

        Franczyza Pizza Inn znalazła się ostatnio pod ostrzałem, ponieważ jej spółka macierzysta, Rave Restaurant Group, próbowała przejąć kontrolę nad funduszami reklamowymi marki – obszarem biznesowym, który w przeszłości był kontrolowany przez operatorów. Spory dotyczące kontroli reklam są dość powszechne w modelu biznesowym franczyzy, ale operatorzy Pizza Inn nie rezygnują z niej chętnie.

        Inwestowanie w jakąkolwiek firmę restauracyjną jest ryzykowne, ale poniżej znajdują się niektóre franczyzy, które mogą mieć problemy, szczególnie w 2020 roku.

        • Golden Corral :Wszystkie rodzinne restauracje bufetowe prawdopodobnie odnotują spadek działalności, ponieważ konsumenci stają się nadmiernie świadomi problemów zdrowotnych związanych z tego typu posiłkami. W marcu Golden Corral zawiesił 35 restauracji należących do firmy z powodu pandemii, a od tego czasu firma zwolniła również ponad 2200 pracowników. Firma ma prawie 50 lat i ponad 480 restauracji w całych Stanach Zjednoczonych, ale pomimo ich historii, każdy rozważający inwestycję we franczyzę Golden Corral w tej chwili podjąłby ogromne ryzyko.

        • Pizza Inn :Omówiliśmy pokrótce niektóre zawirowania, które już miały miejsce z operatorami Pizza Inn i ich firmą macierzystą, Rave Restaurant Group. Poza tymi kwestiami ta sieć pizzy – podobnie jak Golden Corral – jest w formie bufetu. Nie tylko możemy spodziewać się, że restauracje bufetowe ucierpią po COVID-19, ale również koszty uruchomienia Pizza Inn są znaczne. Początkowa opłata franczyzy wynosi 30 000 USD, a po wydatkach na wystrój, budowę, marketing i inne koszty szacuje się na 415 000–793 000 USD – nie licząc nieruchomości.HoteleKoronawirus dziesiątkuje całą branżę turystyczną. Według niedawnego raportu w całych Stanach Zjednoczonych prawie 70% pokoi hotelowych jest obecnie wolnych. Ponadto szacuje się, że od połowy lutego hotele straciły ponad 23 miliardy dolarów przychodów. To uderzenie rani hotele – w tym franczyzobiorców tych sieci hoteli.

          Ludzie nie podróżują i prawdopodobnie nie będą przez jakiś czas. Nie tylko mniejsza liczba gości oznacza mniejsze przychody, ale także hotele zostaną poproszone o podjęcie większych środków ostrożności w celu zapewnienia bezpieczeństwa i czystości w pokojach – co może oznaczać dodatkowe wydatki.

          Branża hotelarska wcześniej walczyła z wynajmem krótkoterminowym dla biznesu, ale teraz stoi przed zupełnie inną przeszkodą. Chip Rogers, dyrektor generalny American Hotel & Lodging Association, uważa, że ​​połowa amerykańskich hoteli może zostać zamknięta z powodu koronawirusa.

          Chociaż nie zaleca się teraz inwestowania w hotelarstwo, poniżej znajduje się kilka franczyzy, które możesz być szczególnie ostrożny w 2020 roku.

          • Motel 6 :W 2019 roku, przed pandemią koronawirusa, amerykański indeks satysfakcji klientów opublikował raport dotyczący marek hotelowych uszeregowanych według satysfakcji klientów. Na dole listy, z oceną 63 na 100, znalazł się Motel 6. Opłata franczyzowa za Motel 6 wynosi 35 000 USD, a początkowe koszty mogą wynosić od 2,6 do 3,8 mln USD. W normalnych okolicznościach Motel 6 nie byłby złą inwestycją – ma rozpoznawalność marki w sektorze tanich noclegów. Jednak ze względu na nieprzewidywalność otaczającą przestrzeń hotelową, która się rozwija, jest to ryzykowna inwestycja dla marki, która jest uważana przez konsumentów za niższą jakość.
          • Marriott :Marriott zarządza ogromnym portfelem hoteli – wiele z nich to lokalizacje franczyzowe. Firma Marriot ma 30 różnych marek, w tym takie nazwy, jak Courtyard, Westin i Residence Inn.USA Todaynapisało niedawno o wpływie koronawirusa na biznes Marriott i wskazuje na pewne niepokojące sygnały dla przedsiębiorców rozważających franczyzę Marriott. Marriott tymczasowo zamknął 7300 hoteli (25%) na całym świecie i spodziewa się kolejnych zamknięć, ponieważ przygotowuje się na gwałtowny spadek raportowanych przychodów. Sygnały te sugerują trudną drogę dla operatorów sieci Marriott.Usługi hotelarskie i turystyczneHotele mogą być pierwszym biznesem, który przychodzi na myśl, gdy myślisz o turystyce, ale jest o wiele więcej firm peryferyjnych dotkniętych spadkiem liczby podróży. Tourism Economics niedawno poinformował, że w tygodniu kończącym się 9 maja wydatki na podróże osiągnęły 19 miliardów dolarów (87%) poniżej wartości z 2019 roku.

            Chociaż rozluźnienie blokad pomaga turystyce odrodzić się, wyraźnie nie jesteśmy w pobliżu stabilnych liczb. Co gorsza, niektórzy eksperci spodziewają się, że pełne ożywienie branży turystycznej zajmie lata.

            W rzeczywistości Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (AITA) ma jedną prognozę, która przedstawia popyt w 2021 r. Na poziomie 41% poniżej 2019 r. I harmonogramem 5-7 lat, aby powrócił do poziomów sprzed koronawirusa.

            Przedsiębiorcy powinni być ostrożni w rozpoczynaniu franczyzy zależnej od podróżnych. Poniżej znajduje się kilka rodzajów firm oferujących usługi hotelarskie i turystyczne, których możesz chcieć uniknąć w 2020 roku.

            • Wynajem samochodów:Firmy wynajmujące samochody walczą, aby przetrwać pandemię koronawirusa. Hertz ogłosił w kwietniu, że zwalnia 10 000 z 29 000 pracowników i restrukturyzuje swój dług w wysokości 17 miliardów dolarów. To ogłoszenie pojawiło się tuż po tym, jak AVIS odnotował spadek ceny akcji z 30,55 USD 4 marca do 14,38 USD 8 kwietnia. Jeśli to nie wystarczyForbesopublikował swoje najgorsze franczyzy z listy 2019 – i na szczycie w kategorii wysokich inwestycji znalazły się 2 wypożyczalnie samochodów (Thrifty Car Rental i Dollar Rent A Car). Ponieważ mniej osób podróżuje, istnieje mniejsze zapotrzebowanie na wypożyczanie samochodów – a wysokie koszty uruchomienia firmy wynajmującej samochody sprawiają, że jest to niezwykle ryzykowna inwestycja, przy czym według niektórych szacunków początkowe inwestycje franczyzobiorców wynoszą około 6 milionów dolarów.
            • Biura podróży: od organizatorów rejsów po liderów podróży, istnieje kilka franczyz dostępnych dla przedsiębiorców. Biura podróży pomagają klientom w planowaniu wakacji. Jednak w przypadku osób, które nie planują tak często podróżować, możliwości dla klientów są niewielkie. Ponadto biura podróży są wycofywane dzięki technologii turystycznej, która umożliwia łatwe planowanie własnych wakacji za pomocą rekomendacji oprogramowania i recenzji konsumentów. Parki rozrywki i rozrywki: wierz lub nie, możesz faktycznie otwierać parki rozrywki na zasadzie franczyzy i inne centra rozrywki. Od Yogi Bear’s Jellystone Park Camp Resort i KidzMondo Water Park po kryte centra zabaw, istnieje wiele ekscytujących franczyz ukierunkowanych na zajęcia grupowe. Niestety, te firmy wymagają od turystów i dużych tłumów, aby zwiększali swoje dochody, a sprzedaż biletów w tych parkach spada z powodu dystansu społecznego i ogólnych problemów zdrowotnych związanych z odwiedzaniem miejsc publicznych. Tego typu biznesy są również jednymi z najdroższych inwestycji we wszystkich kategoriach franczyzowych, a ich konserwatywne koszty w wielu przypadkach przekraczają 1 milion dolarów.Mądrze wybierz inwestycję

              Koronawirus poważnie wpłynął na naszą gospodarkę – szczególnie w odniesieniu do przedsiębiorczości. Jeśli zastanawiasz się nad założeniem nowej firmy i zastanawiasz się nad zakupem franczyzy, masz niepowtarzalną okazję zobaczyć trendy konsumenckie, które nie były obecne 6 miesięcy temu.

              Teraz zamiast inwestować w fast-casualową sieć żywności, możesz zdecydować się na uruchomienie sklepu UPS lub komercyjnej firmy sprzątającej. Pamiętaj, że nie musisz iść drogą franczyzy – zawsze możesz rozpocząć i zbudować własną markę.