Facebook - wyniki finansowe zbytnio trzeci kwartał 2018

Facebook podał nie zaakceptować najlepsze wyniki, ale inwestorów ucieszyło, że użytkownicy odrzucić uciekli z platformy

Przychody Facebooka w trzecim kwartale 2018 roku okazały się słabsze niż tego oczekiwano, ale analitycy mimo to odetchnęli z ulgą – platforma Marka Zuckerberga odrzucić straciła użytkowników w Stanach Zjednoczonych po ostatnich skandalach.

Liczba dziennych energicznych użytkowników w Stanach Zjednoczonych – najważniejszym dla Facebooka sektorze – pozostała w stopniu 185 milionów. Tyle samo stało się pod koniec drugiego kwartału 2018 roku.

Jeszcze niedawno brak wzrostów po tej kategorii traktowany stałbym się przez inwestorów jako powód do niepokoju. Oczekiwania są jednak na wyjątkowo niewielkim poziomie. Inwestorzy cieszyli się, że użytkowników nie ubyło.

Kurs akcji Facebooka w notowaniach posesyjnych wcześniej spadł o ok. sześć proc. a potem się wspiął. W momencie zapisywania artykułu współczynnik wynosił trzech, 87 proc. na plusie.

Facebook – większą ilość relacji

Po ogłoszeniu wyników pieniężnych Mark Zuckerberg mówił na temat strategii Facebooka. Powiedział, iż obecnie wyzwaniem dla przedsiębiorstwa jest dostosowanie się do odwiedzenia zmiany pokoleniowej. Porównał tą sytuację do wcześniejszego wyzwania, jakie przed firmą stawiało przejście użytkowników z pecetów na urządzenia mobilne.

Zdaniem Zuckerberga rozwiązaniem zostanie położenie większego nacisku na relacje (ang. "Stories") – zdjęcia i filmy, które znikają po 24 godzinach. – Wszystkie trendy, które zaobserwowaliśmy, sugerują, że po niedalekiej przyszłości ludzie rozdzielać będą się częściej przy relacjach niż na swoich "tablicach" – powiedział Zuckerberg. – Doszło w dodatku, że wzrost korzystania z opcji przez społeczność prześcignął progres dotyczący wdrożenia reklam w tej funkcji – dodał szef Facebooka.

Wyniki Facebooka

Firma, uwielbiana niegdyś za pośrednictwem Wall Street za prawidłowe przebijanie oczekiwań analityków, pokazała parę nie najlepszych danych.

Przychody urosły o 33 proc. rok do odwiedzenia roku do poziomu trzynaście, 7 mld dol. Analitycy spodziewali się jednakże 13, 8 mld dol. przychodów. Firma stwierdziła, że wymiana walut odpowiada zbytnio utratę 159 mln dol. – to miałoby wystarczyć na pokrycie różnicy.

Wskaźnik marży zysku operacyjnego spadł do 42 proc., czyli poziomu najniższego od sześciu kwartałów. W zeszłym roku wynosił on pięćdziesięciu proc.

Zysk na akcję przebił oczekiwania analityków – wyniósł 1, 76 dol. względem wypatrywanych 1, 47 dol. Facebook zaznaczył, że skorzystał z niższej niż się spodziewano stawki podatkowej.

Oto najważniejsze dane:

Zysk na akcję wg wzorców GAAP – 1, 76 dol. (oczekiwano 1, 47 dol. )

Przychody – 13, 73 mld dol., wzrost o 33 proc. rdr (oczekiwano 13, 802 mld dol. )

Liczba użytkowników aktywnych dziennie – 1, 49 mld, wzrost o 9 proc. rdr

Liczba użytkowników aktywnych miesięcznie – 2, 27 mld, wzrost o 10 proc.

Wskaźnik marży przychodu operacyjnego – 42 proc. (w zeszłym roku wyniósł 50 proc. )

Budżet Unii Europejskiej w 2017 roku