Co powinienem zrobić po zamrożeniu raportu kredytowego?

Co powinienem zrobić po zamrożeniu raportu kredytowego?
Category: Konto Bankowe
16 marca 2021

Zamarznięcie jest proste, ale co wtedy?

Podjąłeś aktywny krok w celu ochrony swoich danych osobowych, zamrażając raport kredytowy. Według sondażu IPSOS sponsorowanego przez TransUnion, należysz do 82% Amerykanów, którzy czują się odpowiedzialni za ochronę własnych danych. Chcesz mieć kontrolę nad tym, kto może uzyskać dostęp do Twojego raportu kredytowego – dlatego zabezpieczyłeś się zamrożeniem. Jednak w pewnym momencie będziesz chciał ubiegać się o kredyt. Bez potu. Odblokowanie raportu kredytowego nigdy nie było łatwiejsze. Moc jest w twoich rękach. Zamrożenie lub odmrożenie raportu kredytowego nie wpływa na Twoją zdolność kredytową. Dopóki będziesz odpowiedzialnie zarządzać swoimi finansami (np. Terminowo płacić rachunki), Twoja zdolność kredytowa może się poprawiać.

Jakie mam opcje?

Zasadniczo masz dwie możliwości: odblokuj swój kredyt bez daty zakończenia lub odblokuj na wybrany okres. Jeśli odblokujesz konto bez końca, Twój raport kredytowy TransUnion będzie dostępny dla pożyczkodawców z dopuszczalnym celem, aby go wyświetlić. Kiedy będziesz gotowy do ponownego zamrożenia, do ciebie będzie należało dodanie zamrożenia z powrotem do raportu kredytowego.

Jeśli odblokujesz konto na wybrany okres czasu, ustawisz zakres dat, w którym Twój raport kredytowy TransUnion będzie dostępny dla pożyczkodawców. Po tym okresie raport kredytowy zostanie ponownie automatycznie zamrożony. Nie musisz nic robić.

Czy chcesz teraz zobaczyć swoją zdolność kredytową? TAK, POKAŻ MÓJ WYNIK KREDYTOWY

Odmrozić

Aby odblokować, zaloguj się do swojego konta online i wybierz „Usuń zamrożenie kredytu”. Kiedy będziesz gotowy, możesz wrócić i ponownie zamrozić. Jeśli nie masz konta internetowego, musisz je utworzyć.

Możesz również zadzwonić do TransUnion, aby odblokować zamrożenie pod numerem 888-909-8872, a nasz interaktywny system odpowiedzi głosowych poprowadzi Cię przez ten proces. W takim przypadku przygotuj swój numer PESEL, adres, datę urodzenia i PIN zamrożenia przed rozmową telefoniczną. Pamiętaj, że jeśli zmieniasz zamrożenie za pośrednictwem systemu telefonicznego, będziesz potrzebować kodu PIN.

Odblokuj na określony czas

Aby odblokować na chwilę, zaloguj się do swojego konta online i wybierz „Tymczasowo unieś zamrożenie”. Następnie wprowadź daty, w których chcesz odblokować raport kredytowy. Automatycznie dodamy zamrożenie z powrotem do Twojego raportu kredytowego w dniu końcowym o północy.

Aby ułatwić sobie sprawę, możesz zaplanować i zaplanować usunięcie zamrożenia do 15 dni przed planowanym terminem. Jeśli chcesz odmrozić więcej niż 15 dni od dzisiaj, zaloguj się bliżej daty, w której chcesz odblokować swój raport kredytowy.

Możesz również zadzwonić do TransUnion, aby odblokować zamrożenie pod numerem 888-909-8872, a nasz interaktywny system odpowiedzi głosowych poprowadzi Cię przez ten proces. W takim przypadku przygotuj swój numer ubezpieczenia społecznego, adres, datę urodzenia, zablokowany kod PIN oraz daty rozpoczęcia i zakończenia (na czasowe odmrożenie), przygotowane przed rozmową telefoniczną. Pamiętaj, że jeśli zmieniasz zamrożenie za pośrednictwem systemu telefonicznego, będziesz potrzebować kodu PIN.

Co się stanie, jeśli zapomnę swojego kodu PIN?

Kod PIN będzie potrzebny tylko wtedy, gdy wprowadzisz zmiany w zamrożeniu przez telefon. Nie będziesz go potrzebować online.

Jak zmienić mój PIN do zamrażania?

Żądanie nowego kodu PIN jest szybkie i łatwe online. Zaloguj się i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby błyskawicznie uzyskać nowy kod PIN.

Twój kod PIN to 6-cyfrowy numer, który zostanie powiązany z zamrożeniem kredytu. Wybierz coś, co będziesz pamiętać, ale inni mogą nie łatwo odgadnąć. Twój kod PIN musi być czymś, co nie było wcześniej używane i nie może zawierać samych zer.

Do czego służy kod PIN?

Kody PIN są po to, aby upewnić się, że to Ty naprawdę dokonujesz zmian w raporcie kredytowym podczas korzystania z systemu telefonicznego. Zapewniają dodatkową warstwę bezpieczeństwa. Nie będziesz go potrzebować do wprowadzania zmian w zamrożeniu online.

Ochrona Twojej przyszłości

Dobrym pomysłem może być zamrożenie raportu kredytowego za każdym razem, gdy nie jesteś aktywny na rynku kredytowym. Kiedy będziesz gotowy, aby ubiegać się o kredyt, po prostu odblokuj. Możesz także wypróbować jedno z rozwiązań produktowych TransUnion, takich jak TrueIdentity, aby monitorować i chronić swój raport kredytowy oraz otrzymywać powiadomienia, gdy ktoś próbuje uzyskać do niego dostęp. Pamiętaj, że masz kontrolę nad swoją finansową przyszłością. Będziemy tutaj, aby pomóc.

Zastrzeżenie: informacje zamieszczone na tym blogu były aktualne w momencie jego pierwszej publikacji. Nie gwarantujemy dokładności ani kompletności przedstawionych informacji. Informacje zawarte na blogu TransUnion służą wyłącznie celom edukacyjnym i nie stanowią porady prawnej ani finansowej. W sprawie konkretnej sytuacji należy skonsultować się ze swoim finanso prawnikiem lub doradcą finansowym. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat dowolnego wymienionego produktu, odwiedź transunion.com. Ta strona podlega polityce prywatności TransUnion Interactive znajdującej się tutaj. https://www.transunion.com/legal/privacy-policy

Co musisz wiedzieć:

Istnieją różne typy ocen kredytowych, a pożyczkodawcy używają wielu różnych typów ocen kredytowych do podejmowania decyzji kredytowych. Otrzymana ocena kredytowa oparta jest na modelu VantageScore 3.0 i może nie być modelem oceny kredytowej używanym przez pożyczkodawcę.

* Cena subskrypcji wynosi 24,95 USD miesięcznie (plus podatek w stosownych przypadkach).

Dziękuję Ci!

Twoje ustawienia plików cookie zostały zastosowane.

Gdy korzystasz z naszej strony internetowej, my i nasi zewnętrzni dostawcy zbieramy informacje o Twojej aktywności w Internecie i innych sieciach elektronicznych (adres IP, informacje o urządzeniu i informacje dotyczące interakcji z naszą witryną) za pośrednictwem plików cookie i innych technologii. Używamy tych danych osobowych, aby poprawić wrażenia użytkownika, analizować wydajność i ruch na naszej stronie internetowej oraz zapewniać ukierunkowane reklamy. Jeśli chcesz zrezygnować z używania nieistotnych plików cookie stron trzecich i wszelkich plików cookie stron trzecich, które mogą być uważane za sprzedaż zgodnie z prawem stanu Kalifornia, wybierz opcję „Ogranicz wszystko”. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak używamy plików cookie, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

Proszę to zanotować:

  1. Ta rezygnacja dotyczy tylko informacji gromadzonych i udostępnianych za pomocą plików cookie, modułów śledzących i innych technologii podczas przeglądania naszej witryny lub korzystania z naszych aplikacji. Jeśli chcesz zrezygnować ze sprzedaży Twoich danych w inny sposób niż za pomocą plików cookie, kliknij tutaj.
  2. Nadal będziesz widzieć reklamy, ale mogą one nie być ukierunkowane i mogą nie być dla Ciebie istotne.
  3. Jeśli jesteś użytkownikiem-gościem lub nie jesteś zalogowany na swoje konto, Twoja opcja rezygnacji będzie obowiązywać tylko w przypadku tej przeglądarki lub aplikacji. Jeśli usuniesz lub wyczyścisz wszystkie pliki cookie, Twój wybór nie zostanie zapisany i będziesz musiał ponownie zrezygnować po powrocie do witryny.